måndag 25 juni 2012

Måndag igen

Hoppas er helg har varit kanon! Själv så blev det att fira midsommar i Rättvik :) En härlig helg! Hann med fler majstångsresningar, kikat på paraden genom samhället till gammelgården och rott kyrkbåt på midsommardagen.

Jag och sonen, Rättviksdräkten är ett måste!

Detaljer, kanske blir man hemmablind men jag tycker
 Rättviksdräkten är bland de vackraste dräkterna.

Paraden.

 
Rodden till kyrkan. Vår by har den äldsta och 
mest välbevarade kyrkbåt i Rättvik, hela 65 år gammal.



Nu däremot står jag i butiken med målarkläderna på! Jag har plockat ner skyltarna vid vägen för jag ska göra om dom lite grann så de syns bättre. Men det står en öppetskylt vid vägen så den borde ni inte missa. Följer ni bara vägen genom Idkerberget så ser ni den.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar